Skip to main content
Sist oppdatert: 26. mai 2025

Digital post TIL kommunen


Du kan på en trygg måte sende oss dokumenter og brev, også om de inneholder personsensitive opplysninger eller er unntatt offentlighet.

                                                                                                                             

Har du fått et brev digitalt fra kommunen, kan du bruke lenken i forsendelsen du har mottatt for å svare på brevet.

Send brev digitalt til oss

Vil du sende en henvendelse uten at du har mottatt et brev i forkant, eller forsendelsen ikke inneholder svarlenke, gjør du følgende:

  1. Velg tjenesteområde/avdeling fra listen nedenfor
  2. Logg inn ved hjelp av ID-porten (bruk for eksempel MinID eller BankID).
  3. Følg veiviseren (instruksjoner når du fyller ut).

Tjenester og avdelinger du kan sende digital post til:

Barneverntjenesten

Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT)

Bygge- og delesaker, oppmålingsaker og reguleringsplaner

Egenerklæring om konsesjonsfrihet

Vann- og avløpssaker

Ettersending av dokumenter ved borgerlig vigsel

Personaldokumentasjon - for ansatte

Slik fyller du ut veiviseren

  • Obligatoriske felt er merket med "Må fylles ut".
  • Velg om du er privatperson (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Tittel: Hva gjelder henvendelsen? Skriv gjerne saksnummer.
  • Melding: Her kan du beskrive hva henvendelsen gjelder.
  • Vurder om sendingen inneholder særskilte kategorisere/sensitive personopplysninger
  • Last opp eventuelle vedlegg.
  • Klikk på "Send skjemaet". Forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til riktig virksomhet. Du får kvittering med referansenummer på e-post eller SMS.

Når skal du ikke bruke digital post?

Hvis kommunen tilbyr egne elektroniske skjema for formålet, da bruker du heller disse - ikke digital post.

Hvis du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post, bruk da postmottak@askoy.kommune.no.

Aldri send personsensitiv informasjon på e-post!

Fant du det du lette etter?